Tel. 505 301 788, e-mail: , adres: Kraków, ul. Liściasta 6, godz. Pn-Pt 7:00-17:00

Zadania dydaktyczne na środa 20.05.2020 dla grupy II ul. Liściasta

1. Zabawa Lustro.

Dzieci dobierają się parami(lub dziecko-rodzic) i stają naprzeciwko siebie. Jedno dziecko wykonuje dowolne ruchy, drugie je naśladuje. Po chwili następuje zmiana ról.

2. Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za Rodzicem.

Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka. Naklejanie brakujących serduszek. Rysowanie po śladach dużych serduszek. Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek. (Załącznik 1)

Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?
Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby. Np.: chłopiec mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to. Następnie dzieci syntezują sylaby i podają całe słowa (czekolada, ciasto).

3. Rozmowa na temat – Jak dzieci pomagają rodzicom?

Rodzic pyta: pyta:
Czy pomagasz rodzicom w domu? W czym? Czy powinieneś pomagać rodzicom? Dlaczego?

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich. (Załącznik 2)

4. Wykonanie miseczki na łakocie.

Oglądanie różnego rodzaju miseczek.
Oglądanie ozdób na miseczkach. Zwracanie uwagi na różne materiały, z jakich są wykonane. Próby określenia, co można w danych miseczkach przechowywać.

Ćwiczenie twórcze: O co mogłaby poprosić miseczka, gdyby umiała mówić?
Dzieci próbują udzielić odpowiedzi na to pytanie.

Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.
Potrzebne będą: Olej, lakier w aerozolu, dla każdego dziecka: plastikowy pojemnik, gazety, klajster, farby.
Dzieci z pomocą Rodzica nacierają plastikowy pojemnik odwrócony do góry dnem z zewnątrz olejem. Następnie drą gazety na średniej wielkości kawałki, którymi za pomocą klajstru oklejają pojemnik. Muszą zwrócić uwagę na zespolenie jego dna z bocznymi ściankami. Oklejony pojemnik stawiają w cieple, by wysechł.
Po upływie mniej więcej doby Rodzic wraz z dziećmi oddziela pojemniki od gazet ostrożnymi, okrężnymi ruchami i pozostawia do wyschnięcia także wewnątrz. Gdy klajster zupełnie wyschnie, dzieci palcami pokrywają miseczkę farbą. Po jej wyschnięciu spryskują miseczkę przezroczystym lakierem w aerozolu. Praca będzie prezentem dla rodziców.

Ostatnio zmieniany piątek, 15 maj 2020 20:23

Pobierz załącznik:

Początek strony