Tel. 505 301 788, e-mail: , adres: Kraków, ul. Liściasta 6, godz. Pn-Pt 7:00-17:00

Zadania dydaktyczne na poniedziałek 20.04.2020 dla grupy II ul. Liściasta

1. Wypowiedź dziecka na temat: Kogo nazywamy przyjacielem przyrody?

Dziecko podaje cechy przyjaciela przyrody.

2. Oglądanie filmu edukacyjnego Dzieci, segregujcie śmieci.

Link do filmu: Bajka edukacyjna - proekologiczna

Rodzic zadaje dziecku pytania:
Jak możemy posegregować śmieci? (Na papier, szkło, plastik i metal).
− Do czego można wykorzystać plastikowe butelki? (Np. do produkcji mebli ogrodowych, bluzy
z polaru).
− Co to jest recykling? (Ponowne wykorzystanie surowców).
− Kto daruje drugie życie przedmiotom wyrzuconym na śmietnik?
− Co artyści wykonują ze śmieci?
− Co to jest makulatura?
− Z czego produkuje się papier?
− Czy znacie jakieś produkty, które zostały wykonane z makulatury? (Papier toaletowy, zeszyty,
książki).
− Co może zatruwać powietrze?
− Co możemy zrobić, aby zachować piękno naszej planety?

3. Zabawa ruchowa – Ziemia, woda, powietrze.

Dziecko na hasło: Ziemia – przykuca i dotyka dłońmi podłogi; na hasło:
Woda – prostuje się i chwyta dłońmi za kolana; na hasło: Powietrze – podnosi ręce do
góry i obraca się wokół siebie na palcach.

4. Oglądanie tablicy demonstracyjnej (Załącznik 1)

Rozmowa na temat ilustracji
Rodzic pyta:
− Co można zrobić ze śmieci?
− Jakie zabawki zrobione ze śmieci widzicie na ilustracji? (Motyla, misia, myszkę, zająca, kwiaty).
− Z czego zrobiono motyla? (Z rolki po papierze toaletowym, zakrętek na słoiki, nakrętek na
butelki, plastikowej butelki, torby foliowej, rurek do napojów, papieru do pakowania).
− Z czego zrobiono misia? (Z papierowej torebki, rolek po papierze toaletowym, nakrętek na
butelki po soku, pojemnika po serku lub jogurcie).
− Z czego zrobiono zająca (myszkę, kwiatki)?

5. Wykonanie pracy plastycznej Moja ekologiczna zabawka.

(Rolki po papierze toaletowym, opakowania po jogurcie, sokach, ścinki materiałów, kolorowe
sznurki, samoprzylepny papier kolorowy, samoprzylepna kolorowa folia, bibuła, plastelina,
nożyczki).
Dziecko wybierają dowolne materiały i wykonuje zabawkę według własnego pomysłu.

6. Odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. (Załącznik 2,3)

Wyodrębnianie wyrazu podstawowego –hamak.
Rodzic pyta:
− W czym leżał Olek?
− Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?
Analiza i synteza słuchowa słowa hamak.
Dziecko dzieli słowo hamak na sylaby oraz na głoski. Liczy, ile w słowie jest sylab i ile głosek. Wyróżnia pierwszą głoskę. Następnie wymienia inne słowa rozpoczynające się głoską h (herbata, hotel, huta…) oraz mające ją w środku (juhas, bohater…).

Ostatnio zmieniany niedziela, 19 kwiecień 2020 20:09

Pobierz załącznik:

Początek strony