Tel. 505 301 788, e-mail: , adres: Kraków, ul. Liściasta 6, godz. Pn-Pt 7:00-17:00

Zadania dydaktyczne na czwartek 16.04.2020 dla grupy II ul. Liściasta

1. Zabawa rozwijająca poczucie rytmu – Zagadki.

Załącznik Zagadki.

Dzieci zajmują miejsca na okręgu, w siadzie skrzyżnym.
Słuchają zagadek Bożeny Formy, które recytuje Rodzic.
Powtarzają kilka razy za Rodzic kolejne wersy wybranej zagadki w nadanym przez Rodzic rytmie.
Rodzic recytuje zagadki, dzieci rytmicznie wykonują ustalone gesty.
Dzieci recytują, równocześnie wykonując ustalone gesty

Zadanie wymaga wcześniejszych ćwiczeń.

2. Karty pracy. (Załącznik 1,2)

3. Zabawa: Zaprowadź zwierzę do domku.

Rodzic z dzieckiem wyznacza linie startu i mety. Pomiędzy liniami ustawia różne przeszkody. Dziecku zawiązuje oczy. Które trzyma w ręku zwierzę i wydaje polecenia: np.: idź dwa kroki do przodu, obróć się w prawo, zrób trzy kroki do przodu itd. Następnie zamiana ról.

4. Skojarzenia.

Rodzic mówi nazwę zwierzęcia, a dzieci dopowiadają kojarzące się z nim słowo (z wierszy, z bajek, opowiadań). Np.
kaczka – dziwaczka
kaczątko – brzydkie
koza (kozucha) – kłamczucha
kot – Filemon
kurka – Czubatka

5. Zabawa Smakujemy i dotykamy.

Produkty pochodzące od zwierząt, apaszka.

Rodzic pokazuje dzieciom produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióra. Następnie, zasłania im kolejno oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dzieci podają nazwy produktów, nazywają zwierzęta, od których te produkty pochodzą.

Burza mózgów – Co można zrobić z tych produktów?
Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dzieci mówią, do zrobienia czego można go wykorzystać. Np. jajka – ciasto, kanapki, sałatka… mleko – ser, budyń, jogurt… pióra – poduszka, pierzyna… wełna – szalik, sweter, czapka…

6. Makieta wiejskiego podwórka.

Dzieci wycinają z kolorowych czasopism obrazki/zdjęcia zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku (lub je rysują).
Dzieci przyklejają obrazki/zdjęcia na tekturkach i umocowują je plasteliną do tekturowych podstawek.
Rodzic przygotowuje prostokątny kawałek styropianu (0,5 m x 1 m), maluje go zieloną farbą z dodatkiem mąki ziemniaczanej.
Dzieci oklejają pudełka kolorowym papierem – otrzymują zabudowania gospodarcze, dom gospodarza.
Wspólne komponowanie makiety na styropianie, ozdabianie elementami wykonanymi z bibuły (np. rośliny, staw) lub z wykałaczek (płot).

Ostatnio zmieniany poniedziałek, 13 kwiecień 2020 16:15

Pobierz załącznik:

Początek strony